Cum am vizitat Leiden cu doar 100 euro!

November 19, 2017

Una dintre cele mai frumoase excursii de pana acum a fost anul acesta, in luna martie, cand am vizitat Olanda impreuna cu o parte din colegii mei. Sa calatoresc cu bani putini este placerea mea cea mai mare. Sunt mereu in cautarea reducerilor, a promotiilor sau a trucurilor de a salva cat mai multi bani, iar un mod foarte util si avantajos de a calatori cu bani putini este sa mergi la congrese. Poate suna neobisnuit, dar este adevarat! De mai bine de un an, LIMSC (Leiden International Medical Student Conference) era pe lista mea de congrese la care voiam sa particip macar o data in cei sase ani de facultate, fiind un eveniment important in randul studentilor medicinisti din intreaga lume, dar, pentru ca se organizeaza din doi in doi ani, a trebuit sa astept o vreme pana la urmatoarea editie. In luna septembrie a anului 2016, in timp ce ma uitam plictisita pe internet, am dat din intamplare peste o reclama a acestei conferinte. Mi-am amintit imediat de ea si mi-am spus ca nu o pot rata! Eram curioasa sa vad cum sunt congresele studentesti din alte tari, pentru ca la cele nationale tot fusesem pana atunci. Le-am aratat reclama pe care o vazusem si colegilor, iar acestia au fost la fel de entuziasmati de idee ca si mine. Doua luni mai tarziu deja ne inscriam si cautam bilete de avion.

Cu avionul a fost usor. Am gasit un zbor ieftin (20 euro) Iasi -Bruxelles, iar apoi un autobuz ne-a lasat in doar trei ore in Amsterdam. De acolo am luat un tren, iar in 30 de minte am ajuns in Leiden, destinatia noastra. In ceea ce priveste cazarea insa, a fost mai dificil. Olanda este o tara scumpa. Am deschis site-ul Booking, dar dupa doua minute l-am inchis. Nu ne-am fi permis sa stam decat la un hostel cu baie comuna pe hol. Am incercat apoi pe AIRBNB, unde preturile erau considerabil mai mici decat la hotel/hostel, dar totusi nu destul de mici pe cat stiam ca putem gasi daca ne straduim mai mult. In cele din urma am gasit cazarea perfecta: o casa cu doua camere, intr-un sat la 15 minute cu trenul de Leiden, pentru care am platit doar 40 euro de persoana pentru 4 nopti. Satul era ascuns in spatele unei paduri, la 10 minute de statia de tren, si avea doar locuinte modulare, de tip container. Drumul pana in statie, desi parea lung, era de fiecare data plin de veselie, mai ales cand ne intorceam noaptea si nu era nicio urma de lumina in padurea pe care trebuia sa o traversam.

Pentru congres, fiind participant activ, am platit o taxa de 45 euro, care includea pranzurile si cinele pentru intreaga perioada a congresului (in fiecare zi era cate o gastronomie traditionala unei culturi: in prima zi am fost serviti cu mancare europeana, in a doua zi cu mancare asiatica, in a treia zi cu mancare mexicana, iar in ultima zi cu mancare arabeasca - pentru a celebra diversitatea culturilor care au participat), un tur ghidat cu barca pe canalele orasului Leiden, petreceri si, cel mai asteptat moment de catre noi, o excursie de o zi in Amsterdam unde am vizitat celebra fabrica de bere Heineken (biletul la muzeu fiind de asemenea inclus in cei 45 euro). Comparativ cu alte congrese studentesti la care am participat in Romania, taxa a fost una foarte mica pentru ceea ce oferea congresul. Doar biletul de tren Leiden-Amsterdam dus-intors si intrarea la Muzeul Heineken ne-ar fi costat 36 euro, daca mergeam pe cont propriu. Iar pentru ca in fiecare zi aveam mesele asigurate, cate o activitate sociala si alte activitati stiintifice, precum workshop-uri sau conferinte, nu am avut timp sa ne plictisim deloc si nici sa cheltuim prea multi bani in plus.

In prima zi, cand am ajuns la LUMC (Leiden University Medical Center),  Spitalul Universitar unde se desfasura congresul, am fost cu totii impresionati de cat de frumos putea arata acel loc. Era un centru divizat pe mai multe corpuri, dar cladirea principala era una mare, impunatoare si foarte moderna. Am intrat si, pentru cateva secunde, am crezut ca sunt intr-un centru comercial, si nu intr-un spital. Receptie, scari rulante, salon de cosmetica, magazine cu reviste si carti, restaurant, cafenele si oameni imbracati in costume elegante care, probabil, erau pacienti. "Sigur am ajuns bine?!" mi-am spus. Da, era bine. Acela era spitalul din orasul Leiden, un oras mic studentesc.

Ne-am inregistrat la congres si am iesit sa exploram Leiden. Nu aveam mult timp la dispozitie, peste cateva ore urmand sa inceapa turul ghidat cu barca, pe canale. Ceea ce ador la Olanda, dar mai ales la orasul Leiden, este lipsa masinilor. Daca in Amsterdam se mai folosesc cat de cat vehiculele private cu benzina, in Leiden lipseau aproape complet. Autobuzele si, mai ales, bicicletele erau principalele mijloace de transport, probabil si pentru ca majoritatea locuitorilor erau studenti, care pedalau cu energie si entuziasm pentru a ajunge dintr-un loc in altul. Asta ar fi un al doilea lucru care m-a facut sa ma indragostesc de Leiden. Oamenii. Cum intorceam capul vedeam doar tineri de varsta noastra, si toti pareau veseli, relaxati si emanau o energie pozitiva.

Dupa scurta plimbare prin oras am inceput turul ghidat cu barca pe canalele orasului. Erau studenti din toate colturile lumii: Rusia, Italia, Iran, Canada, India sau Africa de Sud cu care ne-am imprietenit. Ghidul era un barbat cu par alb pe la 40-50 de ani care, la fel ca toti olandezii pe care i-am intalnit, era foarte entuziast! Parca iubea fiecare parte a orasului si fiecare legenda pe care ne-o povestea. Dupa aceasta "croaziera" pe canale, Leiden-ul mi-a dat senzatia ca este un fel de Amsterdam in miniatura. Are canale, arhitectura, istorie, mori de vant si chiar un Cartier Rosu! Ce mai lipseste?!

Un alt lucru care mi-a placut la LIMSC, si pe care nu l-am mai vazut la alte congrese studentesti, este diversitatea workshop-urilor. Daca ziua erau  workshopuri cu tematica medicala, despre virusuri, tumori sau celule stem, noaptea erau workshop-uri artistice, in incinta Muzeului de Etnologie, care, dupa terminarea programului, era inchiriat pentru participantii de la conferinta. Eu si colegii mei ne-am inscris la un atelier unde invatam cum sa cantam la tobe africane. Dupa ce am terminat workshop-ul ma dureau palmele ingrozitor, dar a fost o experienta superba si chiar si acum mai tin minte ce am invatat atunci. Mi-a placut initiativa atelierelor artistice pentru ca, in opinia mea, si aparent si a celor de la LIMSC, un medic nu trebuie doar sa stie sa stabileasca un diagnostic, sa sutureze o plaga sau sa prescrie un medicament, ci sa fie o persoana complexa care, pe langa medicina, sa invete si sa se bucure de viata.

Pentru mine, cea de-a doua zi a congresului a fost cea mai importanta din cadrul conferintei. A fost momentul cand am prezentat in fata profesorilor si a studentilor din diferite tari lucrarea pe care o pregatisem, un studiu despre cea mai buna metoda terapeutica pentru pterigium. Eram foarte emotionata, dar, dupa un scurt moment de panica, i-am fixat pe colegi cu privirea si totul a decurs perfect in continuare.

Dupa ce s-au terminat toate zilele de conferinte si workshop-uri a urmat mult asteptata excursie in Amsterdam. Odata ajunsi in capitala olandeza, am inceput cu un scurt tur pietonal si un pranz copios la un restaurant arabesc pentru ca ulterior sa vizitam Heineken Experience, una dintre principalele atractii ale Amsterdamului. La intrare, o tanara angajata a muzeului ne astepta cu niste chiftele traditionale, facute dintr-un fel de pasta de carne si ne-a spus ca sunt testicule de taur, dar nici pana acum nu stiu daca glumea sau era serioasa. Hmmm... Am luat o gura, dar aveau un gust oribil asa ca am lasat deoparte testiculele de taur sau orice erau acele bile de carne si am intrat pe portile muzeului Heineken Experience.

De la primele reclame pentru berea Heineken, pana la instrumentele si ingredientele care se foloseau din trecut si pana in prezent pentru obtinerea berii perfecte, muzeul le avea pe toate. La sfarsit erau si cateva camere interactive unde puteai sa exersezi pe simulatoare diferite lucruri interesante despre bere, ca de exemplu cum sa torni corect o bere intr-un pahar, iar la ultimul etaj, unde era o terasa cu un bar, orice vizitator primea gratis trei bauturi, ca sa sarbatoreasca sfarsitul turului si sa admire frumoasa priveliste asupra orasului Amsterdam. Pentru ca lucrurile gratis sunt ca un magnet pentru mine, eu si ceilalti colegi am fost norocosii care au primit, spre deosebire de alti vizitatori, cate un voucher pentru brutaria Heineken (habar nu aveam pana atunci ca exista asa ceva in Amsterdam, chiar peste drum de muzeu), care consta in cate o paine pentru fiecare, facuta din aceeasi drojdie din care se face si berea Heineken.

Pentru mine, LIMSC a fost cu siguranta cea mai frumoasa conferinta studenteasca la care am participat vreodata, si chiar si acum, cand ma intalnesc cu cineva si vine vorba de medicina sau de congrese ii povestesc despre LIMSC. Uite asa "am impuscat eu doi iepuri dintr-un foc": am luat parte la un eveniment medical international de neuitat si am vizitat Leiden cu sub 100 euro. Acum ne planuim excursia pentru urmatoarea conferinta internationala. In curand <3.

I haven't been everywhere, but it's on my list,

NINA

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

9 FILME CARE TE VOR INSPIRA SA CALATORESTI IN EUROPA!

February 9, 2019

9 LUCRURI PE CARE O SA LE GASESTI DOAR IN CANADA!