The Island Vibe| First Impressions of Tenerife

August 6, 2017

Acum sunt in biblioteca centrala a orasului Santa Cruz de Tenerife, capitala insulei, la o masa cu inca doi necunoscuti, intr-o incapere imensa cu pereti de sticla, carti si mese.  Pentru urmatoarele 30 de zile o sa fiu in Tenerife. Am plecat cu un program de la universitate, care imi permite sa fac practica intr-un spital de aici pentru o luna. Eu am ales obstetrica - ginecologie, asa ca in fiecare zi, timp de 4 saptamani, in prima jumatate a zilei voi fi voluntar la Hospital Universitario de Gran Canaria, iar in cealalta jumatate voi explora insula.

Inca de cand am vazut ca Tenerife este una dintre destinatiile pe care le pot alege in cadrul proiectului, mi-am spus ca "Aici vreau sa ajung!", asa ca am ales-o ca prima optiune. Imi amintesc si acum momentul in care am deschis site-ul IFMSA (asociatia internationala a studentilor medicinisti care organizeaza acest schimb) si aveam o notificare. Stiam ca e in acel mesaj scrie locul unde am fost repartizata. L-am sunat pe Alex inainte sa deschis si i-am spus: "Stai cu mine la telefon pana deschid mesajul! Sunt atat de emotionata!" Am deschis! Scria Tenerife! Nu imi venea sa cred ca voi merge in prima optiune pe care am ales-o! Am tipat tare in telefon si am inceput sa sar de bucurie! Simtem ca va fi o vara de neuitat! 2 luni mai tarziu mi-am facut bagajul si am plecat. Am zburat de la Iasi la Bucuresti, aproximativ 45 de minute, si apoi Bucuresti- Tenerife direct, 6 ore. A fost cel mai lung si obositor zbor de pana acum. Credeam ca o sa intru in scaunul ala cu totul si nu o sa ma mai pot ridica. In cele in urma am ajuns la destinatie!

Din prima secunda dupa ce am iesit din aeroport m-a izbit un aer fierbinte, desertic. Ma uitasem inainte la prognoza meteo si parea ca va fi chiar racoare, pentru a merge la plaja, cel putin, in jur de 23-24 de grade in fiecare zi. Dar odata cu venirea noastra a venit peste insula si un val de caldura, asa ca cele 23 de grade s-au transformat in 33 de grade. Aeroportul unde am ajuns noi era cel din Sud, iar orasul Santa Cruz era in Nord, in capatul total opus al insulei, la 80 de minute distanta. Pe intreg drumul cu autobuzul am stat lipita de geam! Nu imi venea sa cred ca exista un astfel de peisaj. Parca ajunsesem pe Marte. Intre partea de sud si cea de nord a insulei nu exista mai nimic, niciun oras, doar vulcanul Teida si un peisaj arid, uscat, cu cactusi. Superb, de altfel, pentru ca eu ador cactusii. La un moment dat am trecut chiar pe langa cei mai mari cactusi pe care i-am vazut in viata mea! Nici macar nu credeam ca pot creste atat de mari! Aveau pe putin 5-6 metri.

Dupa ce am ajuns in Santa Cruz si ne-am lasat bagajele in apartament, am plecat, evident, sa cautam mancare pentru ca, eu "muream" de foame. 10 minute mai tarziu am aflat ca Tenerife este o insula extrem de ieftina! Fata de celelate tari din Europa, cel putin. Nu am fost niciodata in Spania continentala ca sa pot compara, dar in Tenerife preturile sunt mai mici ca in Romania, sau cel mult egale cu cele din Romania. In prima seara ne-am oprit la primul restaurant pe care l-am gasit si mi-am luat ceva din meniu de care habar nu aveam ce era. Am vazut un nume interesant scris acolo si am comandat. Mi s-a adus o friptura porc (cred) cu catrofi prajiti, un fel de pasta de legume si, intr-un bol separat, un sos. Nici pana in ziua de azi nu stiu ce continea sosul ala, dar sunt aproape sigura ca erau ciuperci. In mod normal as fugi numai cand as simti mirosul de ciuperci, dar acel sos era... cel mai bun lucru pe care l-am mancat vreodata! Cine ar fi crezut?! Revenind la preturi, toate acestea, plus o bautura la alegere si un desert costau doar 7 euro. 30 de lei. In Romania, in medie, o prajitura e 10 lei, berea/apa/sucul 8 lei si felul principal cu siguranta mai mult de 12 lei cat a mai ramas pana la 30 de lei! A doua zi mi-am luat un espresso dublu la 1 euro, chiar de la o cafenea din centru! 4,5 lei pentru un espresso dublu! Credeam ca nu aud bine. In Romania la orice chiosc, cel mai ieftin espresso dublu e macar 6-7 lei. Si Romania e considerata o tara cu preturi mici... Iar un bilet de autobuz pana la plaja, un drum de 30 de minute, costa 70 centi! 2,7 lei! Ok, gata ma opresc cu preturile, dar cred ca pentru mine asta a reprezentat cel mai mare soc cand am ajuns aici! Pe de alta parte, nu ar fi trebuit sa fie un soc atat de mare pentru ca era de asteptat ca preturile sa fie mici, avand in vedere ca in Teneife nu exista TVA! Daca la noi, in Romania, TVA-ul este de 19%, aici este 0%! Fara taxe <3

Zilele trecute am fost pentru prima data la plaja. La 30 de minute de Santa Cruz, capitala insulei, in Nord, am gasit, ascunsa printre palmieri si stanci inalte, plaja Las Teresitas! Initial am fost reticienta la ideea unei plaje cu nisipi pentru ca o asociam cu scoici care te inteapa si apa murdara, dar am fost surprinsa, in mod placut, sa vad ca nu e deloc asa! Nisipul de aici, adus, cica, din desertul Sahara, era perfect! Nici macar un rest de scoica! Iar apa era la fel de clara ca si cum ar fi fost o plaja cu pietre! De abia astept sa exploram fiecare plaja de aici, si mai ales piscinele naturale.

Pana acum, Tenerife imi inspira un vibe de America Latina, cu cladiri colorate, palmieri, oameni relaxati care vorbesc spaniola in jurul meu si plaje intinse de nisip! Cand ma uit in jur ma simt mai degraba in Cuba decat in Europa! E atat de frumos! <3 In curand voi posta si un vlog cu primele zile aici! Stay tuned! #travelwithninainTENERIFE #35daysinTenerife

I haven't been everywhere, but it's on my list!

NINA

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

9 FILME CARE TE VOR INSPIRA SA CALATORESTI IN EUROPA!

February 9, 2019

9 LUCRURI PE CARE O SA LE GASESTI DOAR IN CANADA!