© 2017 by Travel with Nina.

O zi in Brussels si 5 activitati de facut

May 28, 2017

In luna martie am fost impreuna cu Alex si cativa colegi de grupa in Leiden, Olanda, la un congres international al studentilor de medicina, iar pentru a ajunge cat mai ieftin acolo ( buget de student...) am avut un traseu cu destul de multe opriri. Am zburat initial, pe la 9-10 dimineata, de la Iasi la Brussels cu doar 20 de euro, apoi am luat seara tarziu un autobuz spre Amsterdam si, in final, trenul spre Leiden, care era la doar 30-40 minute de capitala olandeza. In cele din urma, in jurul orei 00:00, am ajuns si noi la cazare, dar, desi eram rupti de oboseala, macar am reusit sa vedem si Brussels cu ocazia aceasta! In cele 8-9 ore cat am stat in Belgia nu am avut timp sa vedem tot ce era de vizitat, dar am ramas totusi cu multe amintiri frumoase.

1.  Am savurat specialitatile culinare belgiene

Cand merg intr-o tara straina, sau chiar intr-un loc nou din Romania, imi place sa incerc mancarea traditionala. Cei care ma cunosc stiu cat de mult iubesc mancarea! Astfel, primul lucru pe care l-am facut cand am ajuns in Brussels a fost sa caut specialitati culinare! In centrul orasului era plin de ciocolaterii, ciocolata belgiana fiind recunoscuta in intreaga lume! Noi ne-am cumparat doar niste trufe, dar oferta era incredibila! Cea mai interesanta inventie in domenul ciocolatei mi s-au parut niste bete infipte in cuburi de ciocolata care se transformau in crema de ciocolata calda, daca le introduceai in apa fierbinte. Cred ca erau delicioase! O alta specialitate pe care nu puteam sa nu o incerc au fost vafele! Dar deja am scris o postare intreaga despre asta (click aici), asa ca o sa trecem la ceea ce mi-a placut cel mai mult: sandwich-urile de la TONTON GARBY. La acest butic culinar, de pe o strada ingusta si neturistica, sandwich-urile erau complet diferite fata de orice mancasem pana atunci, fiind facute din tot felul de combinatii inedite, ingredientul principal fiind branza. Vanzatorul era un domn foarte jovial si plin de viata, care parea sa-si iubeasca fiecare client in parte. Noi am cumparat doua sortimente de sandwich-uri: unele cu branza de capra si sos de miere, iar altele cu un tip de branza mucegaita, un fel de salam de care nu mai auzisem niciodata si un sos de masline pisate amestecate cu mustar. Cu siguranta as reveni aici pentru un nou sandwich ciudat, dar delicios!

2. Vizita la muzeul berii

Tot in piata centrala a orasului era si un mic muzeu al berii. Avea doar doua camere, dar pentru oprirea noastra scurta in Brussels, a fost muzeul perfect, mai ales ca la sfarsitul vizitei primeai si o bere gratis, blonda sau bruna, dupa preferinta. Eu am ales una bruna, iar Alex una blonda pentru a degusta din fiecare. Dupa cum ii spune si numele, muzeul prezinta istoria berii, din antichitate pana in prezent, de la informatii amuzante, pana la date stiintifice despre fermentatie si aparatele care participa la acest proces. In opinia mea, acest muzeu este o replica in miniatura a celebrului Heineken Experience din Amsterdam, dar a fost o experienta chiar placuta.

3. Manneken Pis

Manneken Pis, simbolul orasului Brussels, este o mica statueta in forma unui baiat care urineaza, dar ceea ce este de fapt atractiv la aceasta statuie este faptul ca, la fiecare sarbatoare mai importanta, "baiatul" este imbracat in diferite haine cu ocazia respectiva. De exemplu, prima data cand am fost in Brussels am nimerit de ziua nationala a Mexicului, asa ca statueta era costumata in portul traditional mexican, fiecare detaliu fiind bine pus la punct pentru a arata cat mai autentic, iar in jurul ei numerosi cantareti cu mustata neagra si sombrero cantau muzica specifica sarbatorii, adunand spectatori entuziasmati si dornici sa surprinda momentul in poze si video-uri. De asemenea, la muzeul orasului sunt expuse toate costumele pe care Manneken Pis le-a purtat pe parcursul anilor - o alta mare atractie pentru turisti. Din pacate, de data aceasta, in scurta oprire la Brussels, nu am prins nicio sarbatoare, iar statueta era goala, dar poate data viitoare voi nimeri chiar de ziua Romaniei!

4. Atomium

Un alt simbol al Brussels-ului este Atomium-ul! Aceasta atractie turistica a fost initial construita pentru Expozitia Mondiala din 1958 si trebuia daramata la sfarsitul evenimentului, insa a ramas in picioare pana in ziua de azi datorita succesului de care s-a bucurat atunci. Atomiumul este alcatuit din 9 sfere unite intre ele prin tunele cu scari, astfel incat sa permita accesul publicului de la o sfera la alta. In fiecare bila sunt diverse exponate, insa atractia principala este bila din varf datorita privelistei superbe asupra orasului, ce se poate admira de acolo.

5. Spiritul orasului

Ce lucru mai frumos este de facut intr-un oras nou decat sa stai pur si simplu si sa il admiri? Sa te asezi pe o banca, sau sa te relaxezi la o cafenea si sa simti vibe-ul lui, sa asculti oamenii din jur cum isi vorbesc, cum alearga, cum rad, sa admiri arta stradala, micile concerte sau piesele de teatru puse in scena de amatori dornici sa fie recunoscuti, sa vezi biciclistii care pedaleaza cu viteza pentru a ajunge cat mai repede la o intalnire importanta... Legat de arta stradala, in scurta noastra vizita la Brussels am fost surpinsa sa observ ca in mijlocul orasului, chiar in piata centrala, un barbat costumat dansa si canta traditionalul joc romanesc, specific Craciunului, Capra, iar spectatorii erau chiar entuziasmati de momentul artistic. Mai ca ne venea si noua sa dansam! In acelasi timp, la cateva strazi distanta, alti doi barbati cantau la violoncel si acordeon, facandu-i concurenta "caprei". Pentru o explorare a orasului intr-un mod inedit puteai sa optezi si pentu o plimbare cu trasura!

Dupa "maratonul belgian" din Brussels unde am alergat de colo-colo ca sa vizitam cat mai multe intr-un timp cat mai scurt, am ajuns in cele din urma si in gara, cu toate bagajele dupa noi, pentru a lua autobuzul spre Amsterdam. A fost o zi plina si foarte obositoare, dar perfecta! Brussels este un oras foarte frumos si voi repeta cu siguranta experienta unei zile atat de incarcate data viitoare cand voi reveni, mai ales ca au ramas atat de multe obiective nevizitate! See you soon, Brussels!

I haven't been everywhere, but it's on my list,

NINA

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

9 FILME CARE TE VOR INSPIRA SA CALATORESTI IN EUROPA!

February 9, 2019

9 LUCRURI PE CARE O SA LE GASESTI DOAR IN CANADA!